Obra

• Gènere : Poesia
  • Data de publicació : 2018
  • Col·lecció : Ossos de sol

Amb motiu de l'Any Josep Maria Llompart 2018 (25è aniversari de la mort de l'autor, el segell AdiA edicions recopilació els poemes que l'autor va crear en homenatge amics, escriptors i artistes del seu temps. L'homenatge culmina amb l'addenda d'un seguit de poemes creats en homenatge a Llompart per part d'autors actuals. Amb epíleg de Cèlia Riba.

Josep Maria Llompart

• Nom : Josep Maria Llompart
  • Data de naixement: 1925
  • Lloc de naixement : Palma

Josep M. Llompart va néixer a Palma el 1925 i hi va morir el 1993. Poeta, assagista i conferenciant, va intervenir en múltiples activitats de la cultura a les Illes; fou secretari de redacció i sotsdirector de la revista Papeles de Son Armadans; redactor en cap de la revista Lluc; president de l'Obra Cultural Balear; vicepresident per a les Illes de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana, representà Catalunya en el Festival Europeu de Poesia de Lovaina (Bèlgica), el 1979. El 1982 fou guardonat amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes. D'entre la seva obra poètica destaquen: Poemes de Mondragó (1961), La terra d'Argensa (1972), Memòries i confessions d'un adolescent de casa bona(1974), Mandràgola (1980, premi Crítica Serra d'Or), La capella dels dolors(1981, guardonat amb la Lletra d'Or) i Spiritual (1992).

Aquest 2018 ha estat declarat Any Jodep Maria Llompart, en commemoració del 25è aniversari de la mort de l'autor.